Så fungerar Recensionshanteraren

Tre flöden för feedback

Recensionshanteraren innehåller tre olika flöden för att möta olika verksamheters behov av feedback, omdömen och onlinerecensioner. Ni växlar enkelt flöde med ett knapptryck och kan anpassa innehållet i varje flöde separat. 

Till samtliga flöden finns även möjlighet till påminnelsemail. Resultaten registreras i Recensionshanteraren och meddelas direkt i kontrollpanelen och via mail till er.

Du väljer flöde, lägger till kunder med namn och mailadress
- och börjar samla feedback, recensioner och omdömen.


  • Komplett läge
  • Recensionsläge
  • Direktläge

Låter det krångligt?

Skicka ett mail till info@recensi.se med ditt telefonnummer så ringer vi upp och går igenom bästa lösningen för dig!

Komplett läge

I komplett läge frågar du först din kund om hur sannolikt det är att den skulle rekommendera dig till en vän eller kollega, enligt Net Promoter Score. Kunden anger ett betyg mellan 0-10 direkt i första mailet.

Kunden skickas därefter vidare till en webbsida, där den ombeds svara på upp till fyra extra frågor, som ni själva bestämmer, samt ger ett helhetsomdöme om upplevelsen hos er.

Om betyget som getts varit positivt kommer kunden till en sista sida där denne ombeds lämna en recension på externa sajter, som exempelvis Google och Facebook. Om betyget istället varit negativt ombeds kunden berätta om vad ni hade kunnat göra bättre och ni får möjlighet att åtgärda situationen direkt med kunden.


Fördelar och nackdelar

+ Frågor ger er utförlig feedback
+ Skapar omdömen till er hemsida
+ Leder nöjda kunder till viktiga recensionssajter
+ Undviker negativa recensioner online
- Ett långt flöde för kunden
- Ger lägre antal externa recensioner än andra flöden

Recensionsläge

Med Recensionsläget kortar du processen för kunden. Kunden får ett mail där denne ombeds betygsätta er enligt Net Promoter Score (Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera oss till en vän eller kollega).

Kunden sätter ett betyg direkt i första mailet och om betyget är positivt ombeds kunden att lämna en recension på de externa recensionssajter ni valt att använda. Här finns också möjlighet att erbjuda dem att lämna omdöme direkt till er istället för externt.

Om betyget istället varit negativt ombeds kunden att berätta för er vad ni kunde ha gjort bättre, och ni får möjlighet att återkoppla.


Fördelar och nackdelar

+ Kortare flöde för kunden
+ Mäter Net Promoter Score
+ Uppmuntrar nöjda kunder att lämna recensioner online
+ Undviker negativa recensioner online
- Skapar färre omdömen till er hemsida
- Ger inte möjlighet till kundundersökningsfrågor

Direktläge

I direktläget innehåller redan det första mailet länkar till externa recensionssajter. Kunden får även möjlighet att lämna feedback direkt till er, om den hellre vill det. 

Om kunden väljer att lämna feedback direkt till er finns också möjligheten att inkludera kundundersökningsfrågor.

Detta är ett läge som rekommenderas för dem som har en majoritet av nöjda kunder, exempelvis en Net Promoter Score på över 70.


Fördelar och nackdelar

+ Kortast flöde för kunden
+ Ger flest recensioner online
- Skapar färre omdömen till er hemsida
- Mäter inte Net Promoter Score för alla kunder
- Undviker inte negativa recensioner

Vanliga frågor

Betyget mäts på frågan ”Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera oss till en vän eller kollega”. Vad som är ett positivt respektive negativt betyg kan ni själva ställa in. Som standard är 7-10 positivt och 0-6 negativt.

När du fått feedback eller en onlinerecension skickas ett mail ut till dig med all information som lämnats. Du kan även ställa in att få en veckovis eller månadsvis rapport på såväl feedback som onlinerecensioner och se hur det utvecklas.

Du kan lägga till kunder styckvis eller genom att ladda upp en Excel-fil. Fälten som behövs är Förnamn, Efternamn och mailadress.

Recensionshanteraren håller koll på vilka kunder som redan lagts till. Du kan själv ställa in om du vill att samma kund skall kunna lämna feedback flera gånger och du kan även ställa in hur många dagar det i så fall måste gå innan en ny feedbackförfrågan skickas. 

För att lämna feedback direkt till er krävs ingenting extra av kunden. Vissa externa sajter kräver att kunden har ett konto, exempelvis Google och Facebook. Kunden får direktlänkar för att lämna omdömen men kan ibland behöva logga in eller skapa ett konto om denne inte redan har ett. 

Allt vi har är mobilanpassat – från kontrollpanel till mailutskick och feedbacksidor. Både du och din kund kan använda alla funktioner från en mobiltelefon eller surfplatta.

Vi hjälper dig gärna med alla inställningar och med att lägga in omdömen på din hemsida.

Det som du behöver göra därefter är att för varje kund klicka på Add Customer, fylla i förnamn, efternamn och mail och klicka på OK. Systemet sköter resten!

Skulle du få problem är det bara att höra av sig så hjälper vi till. Vi kan även visa dig på din skärm genom en enkel fjärrstyrning. Du når oss på support@recensi.se.

Redo att komma igång?

Testa Recensionshanteraren i lugn och ro med 30 dagars kostnadsfri prövoperiod - helt utan förpliktelser.
Vi är säkra på att du inte blir besviken.

Testa kostnadsfritt